Hyundai Motor beleži uspehe na evropskom automobilskom tržištu u 2021.godini
• Hyundai Motor je u 2021. godini prodao 515.886 vozila u Evropi, što je povećanje od 21,6 % u odnosu na 2020.
• Prodaja električnih vozila u Evropi povećana je za 77% u odnosu na prethodnu godinu
• Kompanija je takođe ostvarila rekordan tržišni udeo u Nemačkoj, Španiji, Italiji i Velikoj Britaniji
 
Ofenbah, 18. Januar 2022. - Uprkos ukupnom smanjenju potražnje u automobilskoj industriji, Hyundai Motor Europe je završio 2021. godinu sa veoma visokim prodajnim rezultatima. Kompanija je prošle godine prodala 515.886 jedinica u Evropi, što je povećanje od 21,6% u odnosu na 2020.godinu. To je rezultiralo rastom tržišnog udela u visini 1 procentnog poena, na 4,4%.
Pored toga, električna vozila su proizvedena u većem obimu prodaje nego ikada ranije. Hyundai je prodao 35% vozila u Evropi 2021. godine na alternativni pogon, koji uključuje hibridna, plug-in hibridna, električna vozila na baterije i električna vozila na gorivne ćelije. To predstavlja povećanje od 77% u odnosu na prethodnu godinu. Od tog broja, 72.509 su vozila sa nultom emisijom - električna vozila na baterije i gorivne ćelije - što čini 14,1% prodaje u Evropi.
"To svedoči o snazi naše proizvodne linije i kvalitetu naše usluge i da je Hyundai bio u stanju daostvari značajan uspeh na tržište automobila u Evropi, posebno u svetlu tako izazovne godine", kaže Michael Cole, predsednik i izvršni direktor kompanije Hyundai Motor Europe. "U 2021. godini suočili smo se sa problemima lanca snabdevanja i aktuelnom pandemijom koja i dalje utiče na sve, od međunarodnih putovanja do svakodnevnog života. Ipak, naša mreža ovlašćenih distributera je dokazala da su u stanju da održe kvalitet svoje usluge, čak i u svetlu izazovnih okolnosti. Ovo zaista dokazuje uspeh našeg pristupa koji je usmeren na klijente.”
 
Hyundai beleži rekordne tržišne udele u Evropi
 
Pored ukupnog tržišnog udela od 4,4% u Evropi, Hyundai je ostvario i rekordne tržišne udele u Nemačkoj, Španiji, Italiji, Francuskoj i Velikoj Britaniji u 2021. godini. U Nemačkoj, Hyundai modeli su činili 4,1% svih prodatih automobila, što je pola procenta više nego prethodne godine. To predstavlja 106.600 novih registracija vozila u Nemačkoj - što je rekord svih vremena.
 
U međuvremenu u Španiji, Hyundai je dostigao tržišni udeo od 6,7% - što je najveća vrednost svih vremena. Prodaja iznosi 57.508 registrovanih vozila. Posle lansiranja modela IONIQ 5, Hyundai-evog potpuno električnog vozila srednje veličine CUV i vodećeg modela sa električnim baterijama, kompanija je imala najveći uticaj prodaje u drugoj polovini godine. Hyundai je takođe završio godinu kao najbolji azijski proizvođač automobila u Španiji, i na petom je mestu među svim proizvođačima.

Hyundai-ev tržišni udeo u Italiji je u međuvremenu dostigao 3,1% u 2021. godini, što je povećanje od 0,7 procentnih poena u odnosu na godinu ranije, a za 0,5 procentnih poena više nego 2019. godine. Italija je takođe zabeležila porast prodaje od 35% u poređenju sa prethodnom godinom. U 2021. godini, 28% prodatih Hyundai vozila u Italiji bila su električna vozila.

U Francuskoj, Hyundai je takođe ostvario najveći tržišni udeo ikada koji iznosi 2,7% - 0,6 procentnih poena više nego prethodne godine. Prodaja je takođe porasla za 30,8% u poređenju sa prethodnom godinom, što iznosi 45.241 prodatih Hyundai vozila u Francuskoj u 2021. godini.

Tržište Velike Britanije takođe je zabeležilo značajan uspeh za Hyundai. Kompanija je prodala 69.680 jedinica, što predstavlja tržišni udeo od 4,2% - što je najveći uspeh kompanije do sada u Velikoj Britaniji. Prodaja na godišnjem nivou povećana je za 47%, pojačana novim modelima kao što su BAYON, KONA N i IONIQ 5, a kompanija je prodala više od 12.500 električnih vozila u 2021.godini.
 
Hyundai TUCSON predvodi
 
Jedan od najprodavanijih modela je ponovo bio Hyundai TUCSON, kompaktni SUV. Nakon predstavljanja novog modela krajem 2020. godine, potpuno novi TUCSON je zabeležio porast prodaje u 2021.godini. Sa 152,257 prodatih jedinica, TUCSON je u 2021. godini činio 29,5% prodaje Hyundai-a u Evropi. U stopu ga je pratio SUV Hyundai KONA iz B segmenta, sa 109,902 prodatih jedinica, i i20, sa 60,560 prodatih jedinica.
Snažni prodajni rezultati za Hyundai SUV-ove u Evropi svedoče o raznolikosti SUV linije kompanije.Sa proizvodima koji obuhvataju i B, C i D segmente i pokrivaju svaku vrstu dostupnih pogona, Hyundai SUV-ovi su u jedinstvenoj poziciji da zadovolje niz različitih načina života i zahteva kupaca.
 
Prodaja električnih vozila porasla za 77%
 
Prodaja električnih vozila u Evropi porasla je za 77% u 2021.godini. Prošle godine Hyundai je prodao 182.437 električnih modela u Evropi. Vozila sa alternativnim pogonom su činila 35% ukupne prodaje Hyundai vozila u Evropi. 
Od tog broja, 72.509 su vozila sa nultom emisijom, odnosno elektro vozila na baterije i gorivne ćelije. Vozila sa nultom emisijom činila su 14,1% prodaje u Evropi u 2021.godini.
U 2021. godini, TUCSON Hybrid je bio najprodavaniji električni Hyundai model u Evropi sa 43,792 prodatih jedinica, a KONA Electric je na vrhu liste najprodavanijih Hyundai električnih vozila sa 44,069 prodatih jedinica. O kvalitetu modela, kao i o ekološkoj orijentisanosti, mogu posvedočiti dva člana Divers Alert Network (DAN) Evrope koji su se nedavno vozili 25.000 kilometara širom Evrope u KONA Electric-u kako bi promovisali primenu održivosti u poslovanju.
 
Novopredstavljeni IONIQ 5 je takođe veoma dobro prihvaćen. On već čini više od 3,7% ukupne prodaje. 
Povećanje udela vozila sa niskom i nultom emisijom deo je Hyundai-eve strategije za postizanje neutralnosti ugljenika do 2045.godine.
Prodaja Hyundai vozila u Srbiji u 2021. godini.
 
Hyundai i u Srbiji beleži odlične rezultate. Prošle godine prodato je 1.417 vozila ili 17,7% više nego u 2020. što predstavlja udeo od 4,7% na ukupnom tržištu  putničkih i lakih teretnih vozila, odnosno čak 5,9% u kategoriji putničkih vozila. Od velike važnosti je da je prošle godine Hyundai potpuno obnovio gamu,  i svojim kupcima ponudio nove evikasnije i tehnološki unapređene modele, atraktivnog dizajna, koji od samog starta beleže odlične prodajne rezultate. Najprodavaniji model bio je Tucson, koji je od prošle godine kupcima u Srbiji dostupan i u hibridnoj verziji ukupne snage 230KS,  čija je prodaja  prošle godine porasla za 40% na  čak 670 prodatih vozila. Pored modela Tucson odličan rast prodaje ostvarili su modeli i10 i  i30.  
 
Svakako najviše pažnje i na domaćem tržištu privukao je  potpuno novi model IONIQ 5, prvi u nizu novih potpuno električnih modela Hyundai pod Brenda IONIQ koji je rezervisan samo za elektične automobile. Ovaj model osvojio je brojne nagrade i izabran je za automobil godine u mnogim državama evropske unije, a ujedno se plasirao u finale izbora za Evropski Automobil Godine.
 
Proizvedeno u Evropi
Od TUCSON-a do KONA Electric, šest najprodavanijih modela kompanije u Evropi takođe se proizvodi u Evropi u fabrikama u Turskoj i Češkoj Republici. Samo to čini 72% od ukupne prodaje u Evropi, a prodato je ukupno 371.302 vozila.
Hyundai-ev proizvodni pogon u Nošovicu, u Češkoj, proizvodi vozila od 2008.godine. Predstavlja jedan od najmodernijih proizvodnih pogona u Evropi i ima kapacitet za 350.000 vozila godišnje. HMMC proizvodi skoro svaku vrstu raspoloživog napajanja, od benzinskih i dizel motora sa sagorevanjem do plug-in hybrida i vozila sa baterijama. Za Evropu, HMMC proizvodi i30, i30 N, TUCSON i KONA Electric. Proizvodnjom skoro svake vrste pogona u Evropi, Hyundai povećava svoje angažovanje u regionu i naglašava značaj Evrope u svojoj ukupnoj poslovnoj strategiji.
 
Raznovrsna linija modela za svakog kupca
 
Hyundai je proizvođač sa najraznovrsnijom ponudom pogona na tržištu. Kompanija nudi putnička vozila sa svakom vrstom pogona koji je na raspolaganju, uključujući unutrašnje sagorevanje, vozilo sa baterijama, hybrid i plug-in hybrid, kao i vozila na vodonične gorivne ćelije.
Hyundai je prošle godine predstavio IONIQ 5, elektro vozilo - vozilo sa baterijama koje je uvelo naprednu održivost, kao i tehnološke inovacije. IONIQ 5 je potpuno električni model srednje veličine CUV i prvi model u novom IONIQ brend portfoliju kompanije. 
IONIQ 5 nije jedini novi model koji je Hyundai predstavio 2021. godine. U jednoj od najizazovnijih godina za lansiranje proizvoda do sada, kompanija je takođe otkrila BAYON i KONA N, jačajući svoj položaj u B-segmentu i težeći ka novim ciljnim grupama sa prvim 'Vrhunskim višenamenskim vozilom (Hot SUV)' kompanije. Novi model STARIA takođe je zabeležio svoj debi, višenamensko vozilo (MPV) koje će služiti kao model za buduću namenu kompanije "Purpose Built Vehicles" (PBV).
 
Hyundai će 2022.godine lansirati IONIQ 6, električno vozilo sa četvoro vrata i klasičnim prtljažnikom koji je odvojen pregradom od kabine i drugi model u svom IONIQ brend portfoliju. IONIQ 6 će biti baziran na konceptualnom vozilu Prophecy. Kompanija je takođe nagovestila proširenje svoje visoke performanse N linije. Globalno, Hyundai namerava da proda 4,3 miliona vozila u 2022.

Najnovije

Povratak na listu

www.hyundai.rs koristi kolačiće i poštuje vašu privatnost! Kolačiće koristimo u razne svrhe kao što su funkcionalnost web stranice, što bolje korisničko iskustvo, integracije s društvenim mrežama. Nastavljajući svoju posetu na našoj web stranici, pristajete na to da koristimo kolačiće, ali ne i lične podatke.