Kako električna-globalna modularna platforma (E-GMP) kompanije Hyundai iznova otkriva putovanje kupaca električnih vozila
  • Globalna platforma za električna vozila Hyundai Electric-Global Modular Platform (E-GMP), daje veći pređeni put vozilu, bolje vozne karakteristike, performanse, brže punjenje baterija u električnim vozilima koja imaju pogon samo na baterije BEV Battery Electric Vehicle

  • Zahvaljujući konstrukciji sa ravnim površinama, BEV vozila imaju više prostora u kabini, a bolje dinamičke vozne osobine i bolju stabilnost

  • IONIQ 5, prvo vozilo na svetu sa pogonom na baterije izgrađeno na E-GMP platformi, poseduje nove karakteristike ciljano usmerene na potrebe kupaca

Ofenbah, 27 Maj 2021 - Razvoj E-GMP (Electric-Global Modular Platform), kopmanije Hyundai Motor, prve platforme posvećene isključivo baterijskim vozilima (BEV), pokrenula je novu eru u istoriji kompanije Hyundai. E-GMP platforma je polazna tačka za novu generaciju Hyundai BEV vozila. Ona omogućava značajna poboljšanja u dizajniranju EV čineći ih tako podesnim elektro vozilima za više životnih stilova. Hyundai, posvećen eco-mobilnosti, je zadao ambiciozan cilj da u sledećih 5 godina proizvede bar 11 vozila koja su isključivo pogonjena e motorom sa baterijama BEV vozila

E-GMP je namenska platforma za BEV, što znači da Hyundai nije pozajmljivao platforme postojećih vozila koja imaju motore sa unutrašnjim sagorevanjem. E-GMP je razvijen namenski, imajući u vidu samo vozila koja imaju e motore sa baterijama. Pošto nema motora sa unutrašnjim sagorevanjem u ovakvim vozilima, E-GMP platforma omogućava neviđenu slobodu u dizajnu električnih automobila. Zahvaljujući E-GMP, dizajneri mogu da konstruišu BEV vozila sa različitim sistemima a bez ugrožavanja prostranosti enterijera. Za Hyundai kupce to znači da imaju dodatnu korist od radikalnih inovacija.

E-GMP je opremljena pogodnostima koje olakšavaju korišćenje vozila

Hyundai E-GMP za BEV vozila nude kupcima niz pogodnosti. Jedna od najznačajnijih je mogućnost brzog punjenja. Sa punjačem od 350 W i baterijom od 800 V, bateriju od 10 do 80 % kapaciteta punite za samo 18 min. Ovo je poboljšanje u odnosu na bateriju od 400 V koja se uobičajeno koristi a za čije punjenje od 10 do 80% kapaciteta je potrebno od 30 minuta do jednog časa da se napuni ista količina električne energije. Samo 5 min punjenja na punjaču velike snage može da obezbedi više od 100 km vožnje!

Integrisan sistem za više načina punjenja

Sistem Power Electric (PE) na E-GMP je prvi sistem koji podržava više punjenja bez prenosivih komponenti ili adaptera. S druge strane, ukoliko bi za vozila koja nisu napravljena na E-GMP paltformi želili da imamo mogućnost više načina punjenja, potrebno je na vozilo ugraditi zaseban punjač. Ovo za vozača predstavlja neprijatnost i dodatni trošak.
Na E-GMP platformi, konstrukcija zadnjeg e motora i konvertera je takva da omogućavaju pojačano punjenje baterije sa 400 V na 800 V a time i kraće vreme punjenja baterije. Dakle, bez obzira na napon punjača, ovaj sistem omogućava brzo punjenje od 800 V.

Punjač na točkovima

Sa funkcijom V2L (vehicle-to-load) punjnje-bez-po muke, svako vozilo BEV koje je na platformi E-GMP ima dvostruki napon napajanja baš kao i spoljašnji brzi punjači. Dvosmerni punjač na vozilu omogućava punjenje (sa platforme/vozila) drugih spoljnih potrošača/uređaja na baterije. Da koriste ovu, spoljnu funkciju V2L, vozači samo treba da ubace adapter pre punjenja. Maksimalna izlazna snaga od 3,68 KVA u ovom režimu (funkcija V2L) zadovoljava sve potrebe klijenta koji je u pokretu od pametnih telefona i prenosnih računara do e-bicikala i opreme za kampovanje. Pored toga, vozači mogu da koriste svoj IONIQ 5 za punjenje drugih uređaja, pa čak i drugih BEV vozila.

Nema više brige oko dometa

Poboljšani asortiman takođe će koristiti kupcima. Standardizovana baterija velikog kapaciteta na vozilima BEV koja su izgrađena na E-GMP platformi daje veći radijus kretanja. Prema WLTP testu, IONIQ ima radijus kretanja od 480 Km.

Nova platforma za bolje performanse

Platforma E-GMP takođe unapređuje i performanse, dinamičke osobine vozila. Teška baterija je postavljena između osovina, nisko u središtu platforme. Tako je težište (vozila) nisko postavljeno. Bolja raspodela masa (na vozilu) poboljšava dinamičke osobine vozila u krivinama, daje bolja ubrzanja, veću stabilnost. Sistem oslanjanja zadnje osovine u 5 tačaka daje bolje vozne karakteristike prilikom napada sila u vožnji iz svih pravaca uzdužne, bočne, vertikalne. Optimizovana je upravljivost, komfor i dinamičke osobine u vožnji. Integrisana pogonska vratila i ležajeva točkova daju čvrstu strukturu a u poređenjeu sa prethodnom konstrukcijom, kada je ovo bilo odvojeno, sada je 42% kruća, 10% lakša.

Pojednostavljeno održavanje baterije

Standardizovanom konstrukcijom baterije koja je oformljena tako da ćelije formiraju module, a ovi (moduli, više njih) formiraju celinu - bateriju, E-GMP platforma ima jednostavno održavanje i eventualni popravak baterije. Sadašnje baterije ne moraju da budu isključene kao celina, moguće je zameniti/popraviti samo module koji su pokvareni. Tako se smanjuju troškovi eventualne popravke.

Dizajniran da poboljša doživljaj u automobilu

Platforma E-GMP ima jak uticaj na dizajn/arhitekturu vozila BEV Zahvaljujući većem međuosovinskom rastojanju, ravnom patosu vozila, unutrašnjost vozila je moguće potpuno drugačije konstruisati (redefinisati), na bolje, razume se. Dodatno, sigurnost je na višem nivou.

Enterijeri sa više prostora

E-GMP redefiniše proporcije BEV vozila. Budući da ih pokreću kompaktni e motori i baterije, vozila BEV zasnovani na platformi E-GMP-u ne iziskuju glomazne motore i pogonska vratila. Konstruisani su sa dužim međuosovinskim rastojanjem tako da ima mesta za bateriju. Ova (baterija) je postavljena nisko u sredini platforme. Velika, ravna baterija (sa obe strane) dozvoljava konstrukciju poda bez izbočina. Tako poboljšava unutrašnju prostranost BEV a da nije ugrožena svestranost vozila.

Dug međuosovinski razmak i ravan pod za putnike znače više prostora za noge, a time i veću udobnost, pogotovu na dužim putovanjima. Pored toga, putnici će imati veću slobodu kretanja unutar vozila.

Prednja i zadnja sedišta, kao i klizna središnja konzola mogu se postaviti na više načina, u skladu sa životnim potrebama klijenta. Poboljšane proporcije enterijera, dizajnerima daju više slobode da kreiraju inovativne i prostrane kabine. Umesto da se zadovoljite konvencionalnim temama automobilskog dizajna, unutrašnjost se može transformisati u novi životni prostor.

Enterijer zasnovan na modularnom sistemu

Hyundai inženjeri stvorili su fleksibilnu i modularnu platformu, pružajući kupcima vozilo sa više mogućnosti. Tako može poslužiti kao osnova za razne vrste aplikacija i modela. Delovi kabine, poput bočnih pragova, zadnjeg dela vozila i prostora za točkove i gume, su promenljivi. To su prostori koji su prilagođeni karakteristikama vozila ponaosob, stvarajući tako novi niz atraktivnih dizajna i modela. Područja koja zavise od performansi, poput prostora za čeonu absorpciju udara, sistem oslanjanja prednji i zadnji i kućište baterije, čvrsto su fiksirana, što znači da su ista kod svih modela napravljenih na platformi E-GMP. Ovakva konstrukcija garantuje sigurnija i mirnija putovanja, kao i zaštitu putnika i baterija.

Prerađen nacrt konstrukcije

Platforma E-GMP je komptibilna sa konstrukcijama sa pogonom na zadnje točkove i sa pogonom na sve točkove. Ovakva konstrukcija ipak ne podrazumeva razna izbočenja na patosu vozila. Motori sa unutrašnjim sagorevanjem i njihova pogonska vratila podrazumevaju kompromise na patosu vozila. Ovde toga nema; Patos je ravan. Platforma E-GMP ima mesta za e-motor sa pogonom na zadnju osovinu ali, lako može biti dodat e-motor za pogon prednje osovine (AWD = All Wheel Drive = pogon na svim točkovima) Ovakva vrsta konstrukcije je fleksibilna i daje mogućnost kliljentu da bira u kom modu vožnje želi da bude (RWD-pogon samo na zadenj točkove ili AWD-pogon na svim točkovima), a da ovo ne utiče na prostranost kabine
Pošto nema velikog motora sa unutrašnjim sagorevanjem, prostor ispod haube motora je smanjen. Pregib, prednji je smanjen, hauba,,pada’’ pod oštrijim uglom, a deo sistema HVAC = Heating Ventilation Air Condition - sistem za klimatizaciju je postavljen na mestu na kome bi se nalazio motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Ovo dozvoljava da kokpit bude elegantano mali, tanak, a čitava tabla da bude smanjenih dimenzija (s obzirom da je izmenjivač toplote premešten u prednji deo motorskog prostora). U ovoj konstrukciji i dizajnu, u komotnom okruženju uživaju vozač i suvozač

Jaka konstrukcija za sigurnija putovanja

Platforma E-GMP daje dodatnu sigurnost putnicima. Čelična konstrukcija školjke je tako konstruisana da absorbuje/upije sile udara, da ih tako rasporedi/distribuira po konstrukciji da putnici i baterija ostanu sigurni, nepovređeni. Konstrukcija prednjeg dela šasije je napravljena u više slojeva
Zadnji deo šasije, iza branika takođe je konstruisan u sličnom maniru sa zadatkom da upije/absorbuje sile udara.

Nosači, horizontalni, za baterije koji su napravljeni od čelika povećane krutosti su konstruisani tako da daju stabilnost batirije, da je zaštite u slučaju udara. Bočna ojačanja baterije su od ekstrudiranog aluminijuma i služe za dodatno obezbeđenje baterije od sile udara s boka.

IONIQ5: prvo električno vozilo sa pogonom samo od baterija izgrađeno na E-GMP platformi

Hyundai je već lansirao svoj prvi proizvodni model koji je izgrađen na platformi E-GMP: IONIQ 5
To je prvo vozilo tzv BEV u novoj paleti modela IONIQ. IONIQ 5 je dokaz mnogih opipljivih prednosti koje E-GMP nudi kupcima.

Preoblikovana centralna konzola

Kao prvo, centralna konzola Universal Island može se pomerati napred-nazad zbog nedostatka izbočina na podu automobila. Klizna konzola pruža putnicima veću fleksibilnost kretanja. Pored toga, olakšava ulazak i izlazak iz automobila sa obe strane kada je parkiran na uskom mestu. Za putnike sa zadnje klupe naslon za ruke nudi brzi bežični punjač za telefon od 15 V i USB priključke. Izuzev statičke kutije za odlaganje, Universal Island redefiniše centralnu konzolu svojom sposobnošću kretanja i poboljšanom funkcionalnošću.

Unapredjena sedišta -udobnost sedenja na novi način

Prednja sedišta IONIQ 5 mogu se postaviti na nekoliko novih načina, upravo zbog ravnog poda. Prednja sedišta su električno podesiva. Spuštanjem sedišta, pod udobnijim uglovimaa, putnici mogu da uživaju u udobnom osećaju bestežinskog stanja kada sede. Prednja sedišta su takođe sada za 30 % tanja od sedišta u drugim Hyundai modelima, što daje više prostora za noge onima koji sede pozadi.

Dodatni prostor za odlaganje

Manji prostor za motor ostavlja više prostora u prednjem delu vozila za dodatni prtljažni prostor. Kupcima je na raspolaganju do 57 l dodatnog prostora u prednjem delu motorskog prostora. Ova karakteristika dobro dođe kada se putujete na duže, posebno kada je potreban dodatni prtljag.

Iskorišćavanje potencijala E-GMP-a

Platforma E-GMP će podržati uspešan razvoj i uvođenje novih Hyundai vozila. Platforma će igrati vitalnu ulogu u planu kompanije da lansira  ukupno 23 BEV u narednih pet godina, uključujući najmanje 11 namenskih BEV modela kao što su IONIQ 5, 6 i 7. Hyundai planira da proda više od jedan milion BEV širom sveta do 2025. godine. Platforma E-GMP označava novo obeležje u EV eri, a prvi model izgrađen na njemu, IONIQ 5, mediji su nazvali „promenom igre“. Početkom ove godine lansirane inovativne karakteristike modela IONIQ 5 redefinišu način života sa električnom mobilnošću.

Izjava o odricanju odgovornosti: Podaci o CO2 i emisijama za IONIQ 5

• Kombinovana potrošnja električne energije za Hyundai IONIQ 5 58 kWh (naplatci od aluminijuma od 19 inča) sa 2WD u kWh / 100 km: 16,7; Kombinovane emisije CO2 u g / km: 0 (WLTP)

• Kombinovana potrošnja električne energije za Hyndai IONIQ 5 58 kWh (naplatci od aluminijuma od 19 inča) sa 4WD u kWh / 100 km: 18,1; Kombinovane emisije CO2 u g / km: 0 (WLTP)

• Kombinovana potrošnja električne energije za Hyundai IONIQ 5 72,6 kWh (19-inčne felne od aluminijuma) sa 2WD u kVh / 100 km: 16,8; Kombinovane emisije CO2 u g / km: 0 (WLTP)

• Kombinovana potrošnja električne energije za Hyundai IONIQ 5 72,6 kWh (naplatci od aluminijuma od 20 inča) sa 2WD u kVh / 100 km: 17,9; Kombinovane emisije CO2 u g / km: 0 (WLTP)

• Kombinovana potrošnja električne energije za Hyundai IONIQ 5 72,6 kWh (naplatci od aluminijuma od 19 inča) sa 4WD u kVh / 100 km: 17,7; Kombinovane emisije CO2 u g / km: 0 (WLTP)

• Kombinovana potrošnja električne energije za Hyundai IONIQ 5 72,6 kWh (naplatci od aluminijuma od 20 inča) sa 4WD u kVh / 100 km: 19,0; Kombinovane emisije CO2 u g / km: 0 (WLTP)

Najnovije

Povratak na listu

www.hyundai.rs koristi kolačiće i poštuje vašu privatnost! Kolačiće koristimo u razne svrhe kao što su funkcionalnost web stranice, što bolje korisničko iskustvo, integracije s društvenim mrežama. Nastavljajući svoju posetu na našoj web stranici, pristajete na to da koristimo kolačiće, ali ne i lične podatke.