U prvoj Hyundaijevoj fabrici u Evropi će se u početku proizvoditi hečbek i karavan verzija novog modela i30 i kompaktan minivan
•Ulaganja od 1,1 milijarde evra, koja su, inače, i najveća green field investicija u Češkoj republici, treba da omoguće i otvaranje 7.000 novih radnih mesta

Počela izgradnja fabrike u Češkoj
Počela izgradnja fabrike u Češkoj
U prisustvu brojnih uglednih zvanica, delegacije najviših rukovodilaca Hyundai Motor Corporation i predstavnika medija iz Evrope i sveta, 25. aprila u industrijskoj zoni kraj malog mesta Nošovice, na krajnjem istoku Češke (u blizini tromeđe sa Slovačkom i Mađarskom), svečano su položene prve količine betona u temelje buduće fabrike Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). Kada bude završena, u martu 2009-te, fabrika u potpunom vlasništvu Hyundai Mortor Co., će raspolagati instaliranim kapacitetom za godišnju proizvodnju 200.000 vozila. U početku će to biti hečbek /hatchback/ i karavan /estate/ verzije novog modela C klase – i30 i još neobelodanjen kompaktan minivan (šifrovanog naziva YN). U drugoj fazi kapacitet fabrike će biti proširen za još 100.000 vozila godišnje, jer će se od 2011. ovde proizvoditi još jedan, treći model. Nova fabrika u Češkoj republici će omogućiti da Hyundai postane još konkurentniji sa cenama svojih vozila na evropskom tržištu, da posluje pod istim uslovima kao i ostali evropski proizvođači, ali i da se ojača imidž tog brenda na Starom kontinentu. - Sa akumuliranim proizvodnim iskustvom u Južnoj Koreji, Kini, Sjedinjenim Američkim Državama, Turskoj i Indiji, mi smo u mogućnosti da napravimo i opremimo najmoderniju fabriku i uspostavimo visoke standarde efikasnosti i produktivnosti. Kada se oni kombinuju sa visokom profesionalnom sposobnošću domaćih radnika i reputacijom čuvene češke umešnosti, HMMC dobija potencijal za proizvodnju vozila najvišeg kvaliteta u Evropi -rekao je na ceremoniji u Nošovicama predsednik i izvršni direktor Hyundai Motor Corporation, Čung Mong-Ko /Chung Mong-Koo/. HMMC i fabrika iz pridružene kompanije Kia Motors u Slovačkoj (u mestu Žiline), koja je od Nošovica udaljena samo 85 kilometara, osim u transportnom, imaće i druge velike koristi od takve geografske blizine, jer će se neke komponente za HMMC proizvoditi u Slovačkoj, a obe fabrike će se snabdevati i od zajedničkih isporučilaca delova i sirovina. Već sada 11 korejskih fabrika snabdeva fabrku Kia Motors Slovakia, koje će isporučivati delove i za Hyundaijev kompleks u Nošovicama. Još tri korejska proizvođača su saopštila imaju nameru da u regionu kojem gravitiraju fabrike podignu svoje pogone. Hyundai procenjuje da je evropska proizvodna baza od suštinskog značaja za jačanje konkurentnosti u C segmentu, koji, inače, čini gotovo 30 odsto svih prodaja putničkih vozila u Evropskoj uniji. Da bi se pripremio za još bolje ispunjavanje zahteva evropskih kupaca, Hyundai Motor Corporation je investirala 50 miliona evra u svoj evropski dizajnerski i tehnički centar, u kojem su razvijene dve verzije novog automobila i30 – petovratna kombi-limuzina (hatchback) i karavan (etate wagon). S ciljem da se adekvatnije podrže i ojačaju prodajne aktivnosti, prošle godine je otvorena i nova glavna evropska kancelarija za prodaju i marketing u nemačkom gradu Ofenbah /Offenbach/. Fabrika u Češkoj republici će biti finalna karika u lancu kojim će Hyundai kompletno »servisirati« evropsko tržište – od dizajna i inženjeringa, do proizvodnje, marketinga, prodaje i posleprodajnih aktivnosti (servisna mreža, prodaja rezervnih delova). U prvoj fazi u fabrici HMMC će direktno biti zapošljeno 2.845 novih radnika. Još 675 novih radnika će biti angažovano u drugoj fazi, tako da će ukupan broj zaposlenih dostići 3.520. Još oko 4.000 radnih mesta bi trebalo da bude otvoreno u kompanijama koje će snabdevati HMMC, što predstavlja značajan podstrek napretku češke ekonomije. Češke vlasti su, inače, saglasno direktivama Evropske unije, pružile značajne finansijske olakšice novoj Hyundaijevoj fabrici, u visini od 15 odsto od ukupnih ulaganja, što je maksimalan iznos po regulativi EU. Prva evropska fabrika se smatra glavnom polugom za ostvarivanje Hyundaijevih dugoročnih prodajnih ciljeva na našem kontinetu. Kada fabrika počne s radom, za nešto manje od dve godine, Hyundai Motor Co. procenjuje da će mu to omogućiti da već 2010. u Evropi proda 620.000 vozila. U 2003. Hyundai Motor Europe je prodao oko 300.000 vozila, a u 2006-toj, uključujući tržišta Rusije i Turske, više od 400.000.

Najnovije

Povratak na listu